Přehlížená limitovaná edice Škoda Octavia Scout Schaeffler ACTIVeDRIVE začíná opět zajímat!

Koho zajímá elektromobilita a zároveň i modely od české společnosti Abrex, tomu jistě před několika neunikla velice zajímavá limitovaná edice z roku 2011, kterou je atraktivní model čtyřkolky Škoda Octavia II Combi Scout v unikátním provedení Active Drive. Tento model elektrifikované oktávky vznikl na základě skutečné předlohy, avšak faceliftované verzi, kterou postavila nezávislá technologická skupina s předním postavením v celosvětovém měřítku automobilového průmyslu – německá společnost Schaeffler Technologies GmbH & Co. Jejími základními faktory trvalé dominance na trhu jsou špičkové technologie, inovační potenciál a ta nejvyšší možná kvalita, čímž vším přispívá k realizaci strategie “Mobilita zítřka”. Na úspěchu Schaeffleru se podílí circa 89 000 zaměstnanců ze 170 provozů ve více než 50 zemích, což z této skupiny zároveň dělá i jednu z největších světových firem v rodinném vlastnictví.

Skutečná předloha tohoto modelu měla původně vzniknout jako životní prostředí šetřící vůz pro členy nevládní environmentální organizace Greenpeace. Jeho technologie Active Drive (stylizováno jako ACTIVeDRIVE) používá aktivní diferenciály eDifferential, což znamená, že na každý z nich jsou dva vodou chlazené synchronní elektrické motory, kdy ten větší produkuje výkon 143 koní (105 kW) a 170 Nm a ten menší 7 koní (5kW) a 2000 Nm. Prvně zmíněný motor je zodpovědný za poloviční výkon vozu a ten druhý zase distribuuje mezi koly točivý moment. Celkem tak, po vynásobení číslem dvě, vůz disponuje slušnými 286 koňmi, (210 kW). Z nuly na sto zvládne tento elektromobil vystřelit za 8,5 sekundy a jeho maximální rychlost je elektricky omezená na 150 km/h. Motory čerpají energii z Li-ion baterie o kapacitě 18 kWh, která se nachází pod podlahou v oblasti středového tunelu. Ta dokáže po plném nabití vozidlu o váze 1 900 kilogramů zajistit dojezd až 100 kilometrů.

Jak už z článku vyplývá, jedná se opravdu o velice zajímavé provedení, které si zasloužilo i své zmenšení do měřítka 1:43 a to rovnou v limitované edici od renomovaného českého výrobce. Do prodeje se údajně na tuzemské půdě dostalo velice omezené množství, protože se většina těchto modelů měla exportovat k našim německým sousedům a to přímo do společnosti Schaeffler, která tyto modely měla symbolicky věnovat svým obchodním partnerům a zaměstnancům.

Dnes už se na československé půdě sehnat až tak snadno nedá, což dokazují i neustále narůstající ceny tohoto věrně promakaného modelu – pod dva tisíce již takřka nereálné, což je poměrně slušná cena na to, že když se jednalo o žhavou novinku s poměrně nízkou cenou, spousta sběratelů tuto oktávku kvůli své “modernosti” přehlížela a ohrnovala nad ní nos, což většinu těchto jedinců dnes stoprocentně zpětně zamrzí. Nuže, takže naše pokud tuto limitku máte ve své sbírce, určitě se jí nezbavujte, jednou totiž půjde o skutečnou raritu, kterou se budou moci pyšnit jen vyvolení!